پایگاه علمی دانشجویان علوم آزمایشگاهی شاهرود

ایران طب - ویژه دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی 88

پایگاه علمی دانشجویان علوم آزمایشگاهی شاهرود

ایران طب - ویژه دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی 88

چه اتفاقی می‌افتد که دندانم حساس می‌شود؟

چه اتفاقی می‌افتد که دندانم حساس می‌شود؟
نوشیدن یک سودای خنک یا خوردن یک تکه شکلات، باعث ایجاد دردی شدید در دندان تان می‌شود؟ دندان های شما حساس اند... علت حساسیت دندان ها، کاهش لایۀ مینای روی دندان هاست.
یک دندان از مغز دندانی تشکیل شده که این بافت زنده است و عروق خونی و عصبی را در خود جای داده است؛ بخش دیگر عاج دندان است، بافت اصلی دندان که ظرفیت تولید مجدد دارد؛ و در نهایت مینای دندان، مینا لایه ای بسیار سخت و از جنسی مرده (مانند ناخن ها و موها) است که امکان بازسازی ندارد....

ادامه مطلب ...

بهترین روش پیشگیری از بارداری در ابتدای ازدواج


عنوان مقاله :
بهترین روش پیشگیری از بارداری در ابتدای ازدواج

گردآوری:
دکتر سوزان قلعه‌باغی (دکترای مدیریت بهداشت و درمان و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد)
مقدمه:
9/99 درصد از زوج‌هایی که این روش جلوگیری از بارداری را به طور صحیح استفاده می‌کنند در طول یک سال از بارداری ناخواسته مصون بوده‌اند.


برای مشاهده به ادامه مطلب بروید . . .
ادامه مطلب ...

5 عامل اصلی پیری پوست


۱) فقدان رطوبت: پوست خشک نه‌ تنها ایجاد ناراحتی می‌کند، بلکه به‌ دلیل نبودن آب کافی در سطح پوست، آنزیم‌های پوست عملکرد صحیحی نخواهند داشت. در نتیجه پوست نمی‌تواند به‌ طور خودکار التهابات ناشی از آلودگی، مصرف قند زیاد و نور خورشید را التیام بخشد. بنابراین استفاده از مواد مرطوب‌ کننده بسیار مهم است.

۲) آلودگی: آلودگی‌های موجود در محیط اطراف ارمغان دنیای مدرن است و البته موثرترین دشمن برای سلامت و شادابی پوست. تنها راه مقابله با این آلودگی‌ها استفاده از مواد آنتی‌اکسیدان‌دار است. این مواد از طریق رژیم غذایی مناسب مثل خوردن شکلات تیره، میوه‌ها و سبزیجات به خصوص میوه‌های خانواده توت و انار و چای سبز حاصل می‌شود....

ادامه مطلب ...

بارداری خارج از رحم چیست؟



 توضیحات    و معرفی دو آزمایش برای تشخیص بارداری خارج از رحمی



اصطلاحی در محیط های جراحی رایج است که می‌گوید: "هر زنی که در سن زایمان باشد و دردهای زیر شکمی یا خونریزی هایی داشته باشد، مشکوک به بارداری خارج از رحم است مگر اینکه خلافش ثابت شود." شاید این اظهار نظر کمی افراطی به نظر بیاید اما این آسیب باید سریع تشخیص داده شود در غیر این صورت می‌تواند عوارض مهلکی داشته باشد. بارداری خارج از رحم اولین علت مرگ زنان باردار است. . . 

ادامه مطلب ...

4 خوراکی برای چربی سوزی

 

 لاغر شدن و تناسب اندام امروزه تبدیل به یکی مهمترین مسائل برای بسیاری از انسانها شده است. به جرات می توان گفت که تعداد رژیم های غذایی و تمرینات ورزشی موجود در جهان در حال حاضر بسیار زیاد است و هر کدام از آنها برای اشخاص خاصی توصیه شده است. در این مطلب ما قصد نداریم تا رژیم غذایی خاصی را برای شما معرفی کنیم و بلکه به دنبال این هستیم تا 4 خوراکی چربی سوز را به شما معرفی کنیم. . .

ادامه مطلب ...

تخم مرغ عسلی نخورید

توصیه هایی برای پیشگیری از آنفلوآنزای مرغی؛ تخم مرغ عسلی نخورید
وزارت بهداشت در سال های گذشته بارها اعلام کرده است آنفلوآنزای پرندگان در ایران مشاهده نشده است. اما توصیه یکی از کارشناسان این وزارت خانه کمی ماجرای انکار را با تردید مواجه می کند. . .

ادامه مطلب ...

دانه ای موثر در درمان بیخوابی

کنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، دارای خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و ضد سرطان است

دانه‌های کنجد حاوی مواد چربی، آنتی اکسیدان‌ها، روغن کنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و کلسیم است و بدین ترتیب دانه‌های کنجد بسیار مغذی و بسیار پر انرژی هستند....

ادامه مطلب ...