پایگاه علمی دانشجویان علوم آزمایشگاهی شاهرود

ایران طب - ویژه دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی 88

پایگاه علمی دانشجویان علوم آزمایشگاهی شاهرود

ایران طب - ویژه دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی 88

این نوشیدنی احتمال بارداری را کاهش می‌دهد



 یکی از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه نوادا در مطالعات جدیدی دریافته است که . . .




یکی از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه نوادا در مطالعات جدیدی دریافته است که مصرف زیاد کافئین با افزایش ناباروری و نازایی در زنان مرتبط است.

 

 

 سین وارد، استاد فیزیولوژی و زیست شناسی سلولی در این دانشگاه تصریح کرد کافئین، فعالیت عضله‌ای را در لوله‌های فالوپ که نقش حمل کننده تخمک‌ها را از تخمدان‌ها به رحم برعهده دارند کاهش می‌دهد.


وارد تاکید کرد: هرچند آزمایشات ما روی موش‌ها صورت گرفته اما این یافته می‌تواند پاسخ این پرسش قدیمی باشد که چرا نوشیدن نوشابه‌های حاوی کافئین احتمال باردارشدن را در زنان کاهش می‌دهد.


وارد و تیم مطالعاتی وی با بررسی روی لوله‌های فالوپ ماهیچه‌ای در موش‌ها دریافتند که کافئین عملکرد سلول‌های پیشتاز خاص را در دیواره این لوله‌ها متوقف می‌سازد. این سلولها انقباضات لوله‌ای را هماهنگ می‌کنند به طوری که وقتی فعالیت آنها متوقف شود تخمک‌ها نمی‌توانند داخل این لوله‌ها حرکت کرده و جابه‌جا شوند.


به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، وارد تاکید کرد: این آزمایشات نشان داد چرا زنانی که طرف دار قهوه هستند، دیرتر باردار می‌شوند

نظرات 3 + ارسال نظر
عجله پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ب.ظ

سلام خوبید؟ روزه نمازتون قبول
اگه میشه یه خبر از زمان انتخاب واحد به من بدین اخه کار مهمی دارم
با سپاس

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، دیروز آقای دزیانی زمان انتخاب واحد رو نیمه اول شهریور اعلام کردند ولی تاریخ دقیقی نداشتند.

m پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه ایران طبی های عزیز
یه انتقاد داشتم/ وبتون مثل اولایی که تاسیس شده بود جذاب نیست به نظر من اگه مطالبی در مورد دانشگاه اساتید یا هم کلاسیا بذارید خیلی بهتر میشه - با تشکر

وروجک سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:07 ب.ظ

سلام.این مطلبی که راجع به رابطه کافئین و نازائی گذاشتین خیلی جالب بود.کی فکرشو میکنه کافئین ربطی به این چیزا داشته باشه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد