پایگاه علمی دانشجویان علوم آزمایشگاهی شاهرود

ایران طب - ویژه دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی 88

پایگاه علمی دانشجویان علوم آزمایشگاهی شاهرود

ایران طب - ویژه دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی 88

میکروبیولوژی


قابل توجه کلیه دانشجویان رشته های علوم آزمایشگاهی ، هوشبری و پرستاری:


طبق آخرین اطلاعاتی که از طرف سرکار خانم پورعلی (مدرس درس میکروب شناسی) به دست ما رسیده است، کلیه کلاس های تئوری درس میکروب شناسی در هفته آتی تشکیل خواهد شد و حضور وغیاب نیز درآن صورت خواهد گرفت.

همچنین کلاس آزمیشگاه میکروب شناسی در ایام عید تا عید برگزار خواهد شد،
اما ...
با توجه به تکمیل شدن سقف غیبت ها حتی با یک جلسه(!) در کلاس آزمایشگاه مذکور و با عنایت به مساعدت های صورت گرفته از طرف استاد گرامی ، حضور و غیاب در این آزمایشگاه انجام نمی شود.
بدیهی است که عدم حضور در کلاس این هفته غیبت و یا حذفی را به دنبال نخواهد داشت.


باتشکر از آقای امیری

نظرات 17 + ارسال نظر
mig mig سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:16 ب.ظ

kheyli mamnoonam

هماهنگی! سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ http://iranteb.co.cc

قابل توجه کسانی که آز ایمنی با دکتر طالبی دارن.

امروز در کلاس آزمایشگاه ایمنی با بچه ها هماهنگ شد که هفته آینده آزمایشگاه ایمنی رو تشکیل ندهیم.
پس از همین جا از بچه هایی که سه شنبه آز ایمنی دارن درخواست میکنیم که با نرفتن خود به این کلاس ما را در لغو این جلسه همراهی فرمایید.

با تشکر
م.ح

x پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ق.ظ

با سلام خدمت شما دوستای عزیز یک سوال داشتم اگر کسی تاحالا در کلاس آز میکروب غیبت نداشته باشه می تونه در ایام عید تا عید غیبت کنه یانه؟

بله

جوجه پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:51 ب.ظ

دوستای خوبم سلام.
عیدتون مبارک
خواهش میکنم کلاسارو نیاین.هر چند گروه ما تو هیچ چیزی اتحاد و هماهنگی ندارن ولی بذارین این چند روز که خونه ایم با ارامش خاطر سپری بشه و....
دستتون مرسی.
به همتووووووووون خوش بگذره...

green wave پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:18 ب.ظ

با تشکر فررررررررراوان از شما و آقای امیری
راستی بچه ها عید تونم مبارک

mig mig جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ب.ظ

باشه موافقم هفته اینده ازمایشگاه ایمنی رو تشکیل ندهیم

میثم جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:23 ب.ظ

با سلام و عرض تبریک عید های هفته وحدت به شما عزیزان
لطفا با توجه به در خواست های مکرر و عدم تهیه بلیط های برگشت و انواع دغدغه های شغلی و خانوادگی و... هم کلاسیان نظر خود رو در خصوص تشکیل کلاس های آز ایمنی و آز انگل آقای دکتر باباخانی در سایت قرار دهید تا هماهنگی های لازم انجام شود.
درس رو حذف شدید نگید نگفتیا؟

نا هماهنگی یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:22 ب.ظ http://iranteb.co.cc

دستتون درد نکنه واقعا دستتون درد نکنه بابا ما خیلی هماهنگیم خودماهم نمی دانیم قابل توجه آقایون خانوما ی علوم آزی این هفته آز ایمنی نرگس طالبی تشکیل میشه پاشین بیاین نگین نگفتیا.

با تشکر
م.ح

م. ح جان دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ق.ظ

مه حک. باشه. قبول سعی کن حرفت دوتا نشه اول میگی هماهنگی و حالا ناهماهنگی ۀ؟ۀۀ؟ۀ؟ؤ؟ؤۀۀؤۀ

M.A2 دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:57 ب.ظ

من یک آزمایشگاهیم !!
توسط مجید خراسانی از هم رشته ای های دانشگاه تهران
چشمانی دارم به تیزبینی عدسی 100! و نگاهی به معنای واقعی آنالایزر! من یک آزمایشگاهیم !
از زمانی که نامم در حیطه آزمایشگاهیان ثبت شد ، نیدل سرنگ اولین همراه کوچکم بود ، اما کم کم فهمیدم که این دوست بلای جان من است ! وقتی آموختم HIV ، HBs ، HCV و...در خون برخی بیمارانم کمین کرده و همانند برخی سروران مقامات بالا به انتظار مرگ من نشسته اند..! من یک آزمایشگاهیم !
اولین بار که سمپلر را به دست گرفتم برق شادی حجم کردن سرم و مایعات در چشمانم درخشید ، اما ندانستم که این آغازی بود برای حجم سنجی صبرم! وقتی حجم دستمزم مطابق وظایفم افزایش نیافت ...اکنون تنها 20 لاندا از ویال صبرم باقی مانده ! آری من ...
هنوز به یاد دارم وقتی در همهمه صدای سانتریفوژ و چرخش خیره کننده اش گم شده بودم ، ندانستم که این آغازیست برای رسوب و رکود ارزش والای من ! آری من ...
آن زمان که با اشتیاق برای نخستین بار کلید سل کانتر را فشردم تا سلول های ویال CBC را که در دستانم بود Count کند، ندانستم که روزی خون خودم با بی توجهی بالاسری هایم آسپیره خواهد شد و هیچکه شمارشی از وجودم پرینت داده نشد ....
اما من در تاریکی و بی رحمی زمانم ، با کورسویی از فانوس امید ، به راه افتادم .. کاردانی را به امید پیشرفت و کارشناسی را به امید ارتقاء گذراندم ...
اولین باند شارپی که از الکتروفورز حاصل کردم ، همراه بود با امید از درخشش حضورم درجامعه پزشکی .. اما من خواسته یا ناخواسته به عنوان Negative control این سازمان بودم ...
چقدر از بیان یک نتیجه PCR ، Result : Positive به خود می بالیدم ، چقدر از گزارش لنف آتی پیک ، آنیزوسیتوزیس ، و... خشنود بودم ، اما ندانستک که مرفولوژی : هایپوکرومیا (++++) تقدیر من است !!
اما ای سروران عالیقدر ! دردهای من بسیار است . گرچه سنجش ارزش من با هیچ آنالایزری امکان پذیر نیست ! من سل کانتر یا اتوآنالایزر نیستم ! من انسانی هستم در ردای سپید خدمت به هم نوعانم ! با صفای دل و صدق درون ! من و برخی دوستانم حتی در دستگاه رسمی شما نیز جایی نداریم و دور از دیگر همسنگرانمان در فاصله ای نه چندان دور به نام " آزمایشگاه خصوصی " روزگار می گذرانیم ... با کمترین مزایا و بیشترین فاصله از جایگاه واقعیمان ..!
پس مرا باور کنید که چه بخواهید چه نخواهید من عضوی هستم از تندیس تنومند وزارت بهداشت ! همکاری هستم برای پزشک ، پرستار ، ماما و...!
من هم در این سازمان چشمی هستم برای شما
آری من یک آزمایشگاهیم !!

توسط مجید خراسانی از هم رشته ای های دانشگاه تهران


با تشکر از شما

متن زیبایی بود . . . !

خبر داغ دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 ب.ظ

تاریخ پزشکی هم رشته دانشگاهی شد موضوع: اخبار کلاس(11) یکشنبه 30 آبان1389 16:36
ایرنا: معاون علوم پایه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی رشته تاریخ پزشکی در کشور خبر داد.

امیرمهدی طالب افزود: شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه اندازی این رشته موافقت کرده است.

وی اضافه کرد: آشنایی با تاریخ پزشکی جهان و ایران از سرفصلهای آموزشی این رشته به شمار می رود و دانشجویان در این رشته به ویژه با مشاهیر و مفاخر تاریخ پزشکی ایران آشنا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام آمادگی و بررسی شرایط دانشگاههای علوم پزشکی، محل تدریس این رشته دانشگاهی مشخص خواهد شد.

معاون علوم پایه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه اندازی این رشته دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از برنامه های آتی این وزارتخانه است که پیش بینی می شود در سال 90 ، فعالیت خود را آغاز کند.

طالب همچنین گفت : پنجمین دوره آزمون پذیرش دانشجو در طب سنتی نیز بزودی برگزار می شود .


خبر دست دوم و امید بخش
یک کارشناس ازمایشگاه میتونه در رشته های زیر ادامه تحصیل بده :
انگل شناسی، ایمنی شناسی، بیوشیمی بالینی،میکروب شناسی، ژنتیک انسانی/ تاپ/،ویروس شناسی،خون شناسی و بانک خون/ تاپ/، قارچ شناسی، حشره شناسی و مبارزه با ناقلین، سم شناسی،فیزیک پزشکی/ تاپ/، نانوتکنولوژی پزشکی/ تاپ/، فیزیولوژی، زیست فناوری پزشکی، رفاه اجتماعی، علوم تشریحی، علوم تغذیه، کتاب داری و اطلاع رسانی پزشکی، مدارک پزشکی،مدیریت خدمات بهداشتی درمانی،اقتصاد بهداشت، مهندسی پزشکی/ تاپ/، اموزش پزشکی، سلامت و رسانه، انفورماتیک پزشکی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، اپیدمیولوژی، امار زیستی.

M.A2 دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ب.ظ

باکتریها قبل از حمله با هم حرف می زنند...


دانشمندان دانشگاه پریستون در این خصوص توضیح دادند: “بارها مشاهده شده است که چند ساعت بعد از شستن دندانها اگر زبان را روی دندان بکشیم یک لایه لزج و نازک را روی آنها احساس می کنیم که در اصطلاح به آن پلاک باکتریایی گفته می شود.

این پلاک یک لایه زیستی است که دارای ساختار پیچیده ای بوده و محتوی گروههایی از باکتریها است. این لایه از تمام باکتریهایی که در آن سکونت دارند محافظت می کند و همین مسئله موجب می شود که نفوذ داروهای آنتی بیوتیکی به تجمعات باکتریایی دشوار شود.”

این دانشمندان با انجام تحقیقاتی دریافتند که باکتریها به صورت مجزا و نامنظم به ارگانیسم حمله نمی کنند بلکه پیش از حمله با استفاده از لایه ای از مواد شیمیایی که از غشای باکتریایی ترشح می شوند با هم ارتباط برقرار کرده و با ارسال پیام برای یکدیگر یک حمله بسیار استراتژیک را سازماندهی کنند.

به طوری که این میکروارگانیسمها زمانی که باهم در تماس هستند بهتر رشد می کنند.

براساس گزارش دیسکاور مگزین، لایه های زیستی نگهدارنده باکتریها دارای ساختار خشن و کشنده ای هستند به طوری که همه ساله در حدود 500 هزار نفر در اثر آلودگیهای باکتریایی که در حضور این لایه های زیستی انجام می شود جان خود را از دست می دهند.





green wave دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ

واااای نگید تو رو خداااااااااااااااا
بابا کلاسا به شرطی تشکیل میشن که بچه ها پاشن برن سر کلاس.
خب اگه کسی نره نرگس جون میخواد واسه آقایی درس بده؟
بابا نرید دیگه سر کلاسا تو رو خدا
اگه آخرش این آز ایمنی رو نیفتادم.....

۱ سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:27 ب.ظ

اصلا هماهنگی تو کلاس وجود نداره۰
قرار بود که بیوشیمی پزشکی یک تشکیل نشه اما عده ای از بچه ها یک شنبه رفتن کلاس

green wave چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:54 ق.ظ

آقای مجید خراسانی بهتون خسته نباشید میگم....
متنی که نوشته بودید خییییییییییییییییییییییییییلی قشنگ بود خیلی خیلی
موفق باشید

M.A2 پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:10 ب.ظ

با تشکر از شما دوستان هم رشته ایی
green waveخواهش میکنم .
انشا ال.. با متن های بعد بتونم رابطمون رو نسبت به شما عزیران بیشتر و بهتر کنم.

م.ح شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:46 ب.ظ

باریکلا چقدر زرنگی از کجا فهمیدی من مه حک هستم!!!؟؟؟
قابل توجه بعضیها ما ناهماهنگ نیستیم خودتون باعث این نا هماهنگی میشین.مثلا x آمده به من میگه شنبه کلاس ایمنی طالبی رو نیا.هیشکی هم نمیاد ما هم ساده میگیم چشم فرداش میشنویم که 20 نفر رفتن و کلاس رو تشکیل دادن ششمین غیبتمون رو هم خوردیم.دیدیم اینجوری که نمیشه پاشدیم از فرداش آمدیم ببینیم اگه کسی بره کلاسارو تشکیل بده ما هم بریم داخل کلاس تا هم از درس عقب نمانیم هم حاضرمون رو بخوریم.
حال منم وظیفه خودم دونستم که قبل تشکیل کلاس آز ایمنی به بقیه هم خبر بدم بیان کلاس که غیبت نخورن.هر چند با یکی از خانمها سعی در جلوگیری از تشکیل کلاس داشتیم اما همان طور که هیچکس برای حرفامون تره هم خورد نمیکند این کلاس هم تشکیل شد.
جا افتاد؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد