پایگاه علمی دانشجویان علوم آزمایشگاهی شاهرود

ایران طب - ویژه دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی 88

پایگاه علمی دانشجویان علوم آزمایشگاهی شاهرود

ایران طب - ویژه دانشجویان گروه های پزشکی و پیراپزشکی 88

داستان آن شیخ که . . .


 پسر گفت که ها ! فرق نگاه کسی از اهل خردمندی و فرزانگی همچون من

 و یک عده عوام همچو شماها به همین است که از منظر علمی ، هرآیینه

 در این سفره سه تا مرغ سوخاری بنهادید ولی علم ندارید و سپس . . .


 برای مطالعه به ادامه مطلب بروید . . .


تذکره الحضرات

 

  سالها پیش، یکی مرد دهاتی پسرش را پی تحصیل به یک حوزه علمیه فرستاد


  که با علم شود، عاقل و هشیار شود، مخزن اسرار شود، با همگان دوست شود، یار  شود،


  همدل و غمخوار شود، خوب و بد زندگی و رسم ادب ورزی و اخلاص بیاموزد و  فرزانگی و صدق و صفا پیشه نماید.

 

 پس از چند صباحی پسرک، شیخ شد و میوه بر شاخ شد و پخته شد و خام شد


  و باد شد و باده شد و جام شد و گِرد و گلندام شد و ثقه الاسلام شد و حجه الاسلام شد و


  صاحب صد نام شد و پیش خودش، مرتبه اش تام شد و قبضه ای از ریش به خود نصب نمود و


 سرش عمامه ی پرپیچ نهاد و شنلی بر تنش انداخت و دمپایی نعلین به پا کرد و سپس عزم وطن کرد


که ملای ده خویش شود، خمس و زکات از فقرا و ضعفا، جذب کند، جن و پری از دلشان دفع کند ،


  همدم خانان شود و محرم جانان شود و بار دل مردم نادان شود و این شود و آن شود


  و با کلک و حیله گری، بر همگان برتری و سروری و سرتری و رهبری و مهتری و بهتری خویش مسلم بنماید.


 باری، گویند که در روز نخستین که پسر وارد ده شد، در آن هلهله و ولوله و غلغله و شور و شررها که به پا بود،


پدر جَست و دو تا مرغ که در خانه خود داشت به پای پسرک ذبح نمود و به زنش داد که آنرا بپزد


تا که ز فرزندِ سرافراز و خوش آواز و پرآوازه، پذیرایی جانانه نماید.


 پیش از آغاز غذا آن پسرک خواست که نزد پدر و مادر خود


چشمه ای از قدرت علمیِ الهی و توانایی فکری که در او جمع شده بود هویدا بنماید.


چنین بود که از آن پدر و مادر فرتوت بپرسید که در سفره ما چند عدد مرغ نهادید؟


بگفتند که البته دوتا مرغ. پسر جان! چه سوالی است؟ هرآنچیز عیان است چه حاجت به بیان است؟


پسر گفت که ها! فرق نگاه کسی از اهل خردمندی و فرزانگی همچون من و


 یک عده عوام همچو شماها به همین است


که از منظر علمی، هرآیینه در این سفره سه تا مرغ سوخاری بنهادید ولی علم ندارید و


سپس چند عدد سفسطه و مغلطه و شعبده بازی کلامی و زبان بازی پی درپی و لفاظی پیچیده و بی پایه به هم بافت،


  و اینگونه نشان داد که از منظر تحقیقی و تعلیمی و علمی، در آن سفره سه تا مرغ  مهیاست،


 و این از برکت های خردمندی و علم است.

 

پدر پیر کز آن سلسله الفاظ و عبارات پریشان شده بود، از سخن آخر فرزند خودش شاد شد و


 گردن پرموی و سِتبرِ پسرش را بنوازید و به او گفت که احسنت بر این حُسن و کرامات تو فرزند


 که با این سخنِ پر برکت ، مشکل تقسیم دوتا مرغ برای سه نفر یکسره حل گشت.


 پس این مرغ برای من و آن مرغ دگر نیز برای ننه ات.


 مرغ سوخاری شده ای نیز که با علم و کرامات تو اثبات بگردیده، خودت میل نما.

 

اینچنین بود که آن شیخ، ادب گشت و بدانست که مرغی که از آن علم و کرامات شود ساخته،


جز ضعف دل و سوزش ماتحت، اثری هیچ ندارد!!!

 


فرستاده شده  برای وبلاگ توسط :  امیر براتی

نظرات 29 + ارسال نظر
همسفر شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:02 ب.ظ

چه میکنه این ایران طب...
مرسی
مرسی
مرسی
مرسی...

pacifist یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:43 ب.ظ

قشنگ بود.

یه سوال:وصایا و آشنایی را با هم میشه بردارم؟

یه درخواست:میشه یه نظر سنجی بزاین که بچه ها ترم آینده چه واحد هایی علاوه بر چارت بر میدارن؟

ممنونم.

اگه ترم آخر باشین بله میشه .

مدت زیادی از نظر سنجی اخیر نمی گذره به علاوه تا انتخاب واحد هم مدت زیادی باقی نمونده از طرفی تعداد قابل توجهی یا انگل ۱ دارن یا فیزیولوژی که تکلیف اینها در رابطه با پاسخ سوال شما روشن

اما از آنجایی که تقریبا تمام دانشجویان گروه ما زبان عمومی را گذرانده اند و ترم آینده هم ترمینولوژی ارائه شده پیش بینی میشه از زبان تخصصی استقبال خوبی بشه در ضمن دانشجویان محترم میتوانند در همین قسمت نظر خود را در رابطه با سوال شما بیان نمایند .

آتیشپاره دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ق.ظ

خوب.من آز فیزیک عمومی از ترم 1 برنداشتم اگه این ترم ارایه بشم برمیدارم. شماها چی؟؟؟

green wave دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:47 ق.ظ

pacifist جون من درسای چارتو همه رو برمیدارم.
واسه ترمینو و درسای یه واحدی یا عمومی منتظرم ببینم تو میخوای برداری یا نه.
من اندیشه 2 و آیین نپاسیدم اینا رو رفقا همه با هم برداریم بهتره آخه سر این کلاسا کمتر خوابمون میگیره وقتی باهمیم
دوستان محترم همکلاسی اگه میشه بگید چی برمیدارید این ترم که خحییییلی خوب میشه.
آخه وقتی همه با هم باشیم در طول ترم راحتتر میتونیم از هم کمک بگیریم.

محمد دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ق.ظ

اگه ترمینو ارئه شده منم هستم .

pacifist دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ب.ظ

دوستان یه مطلبی رو بهتره یاد آور شوم:
در مورد هر موضوعی بهتره نظر افراد قابل اعتماد صادق درستکار کوشا و...را بپرسید.نمیگم من این ویژگی هارو دارم یا به حرف من اعتماد کنید نه بلکه میگم هشیارانه تصمیم بگیرید.

استاد مشایخی رو به خوبی میشناسین و فکر میکنم اگر صادقانه قضاوت کنیم نمره بافتمون نه زیادتر و نه کمتر از حقمون داده شده.

در مورد درس ترمینولوژی توصیه می کنم تلاشمونو بکنیم تا ترم بهمن این درس با ایشون ارائه بشه و اون موقع ترمینو را برداریم.

در غیر این صورت و با شرایط کنونی پیش بینی می کنم علاوه بر نمرتون از حقوق انسانی تون هم کاسته خواهد شد.

تولدی دیگر دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ب.ظ

سلام
من فکر می کنم در مورد ترمینو و استاد مشایخی از اونایی که این درسو باهاش داشتن باید پرسید
تا جایی که من فهمیدم
ترمینو با مشایخی مثل اینه با 100 تا سرعت بری برسی به سرعت گیر

گفتن نگو دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:03 ب.ظ

ترمینو با هر کس دیگه به غیر از مشایخی ارائه بشه من که برمیدارم
چون دلم نمی خواد مثل دو دفعه قبل این درس و بیافتم و بدتر از اون اینکه نمره ها دیگه روی برد نمیره .

88053 و دیگر هیچ... دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:53 ب.ظ

سرکار Pacifist مگه استاد محمدیان خدای ناکرده (!) حقوق انسانی شما یا فرد دیگه ای رو ضایع کرده..
خدا پدر بیامرز تا تونست دانشجوهای ضعیف تر رو قبول کرد دیگه...

البته استاد مشایخی هم فرد خوبیه ، ولی . . .

پلیس دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:08 ب.ظ

درسه که مشایخ حرف نداشت منتهی فقط واسه بافت خوبه که ۱ واحدیه و رو معدلم تاثیر زیاددی نداره نه درسای بیشتر از ۱ واحدی...فکر معدل باشید که استادان آبند...

همسفر دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام.چه خبره اینجا؟!؟!
من هرچی pacifist وgreen wave برداره برمیدارم...حتی ترمینولوژی!!

همسفر دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:15 ب.ظ

بله استاد محمدیان بر خلاف استاد مشایخیان خیلی ظلم ها در حق من و دیگر دوستان کردن!!
متاسفانه همه به فکر نمره و پاس شدنن نه فهم و یاد گرفتن چیزی!!

lost دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:17 ب.ظ

اول خدا...سلام.والا خانوم صلح لب! اگه واقعا صلاه بچه ها رو میخاین پس سعی کنین نذارین بی دلیل واسه سری که درد نمیکنه سرمون دسمال ببندیم.هرچی خدا بخاد...هیچکس دوس نداره از دسته مشایخ چندین بار تو 1 درس درجا بزنه...مرسی.

همسفر دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:18 ب.ظ

راستی گرین ویو...من ایین رو پاس کردم..توصیه میکنم الان برش ندار که...
من اندیشه ۲ رو برمیدارم این ترم ولی همه چی بستگی به ارائه ی فیزیولوژی داره که بتونم با دوستام انتخاب واحد کنم...

پیچ و مهره!!! دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:27 ب.ظ

سلام.چون ورودی ۸۷ هستم ۱ بار عذاب ترمینو رو کشیدم و آقای دکتر بزرگواری کردنو بنده رو با ۲.۵ انداختن...فقط افرادی میتونن از زبان اختصاصی آقای دکتر پاس بشن که زبانشون در حد لورد باشه نه من وشما...امیدوارم شما مثل من نشین.سعی کنین معدلو ببرین بالا.عاقلانه تصمیم بگیرین...

تاکسی دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:29 ب.ظ

حقوق انسانیییییی....!!! بابا بیخیال.خاکی باش یره...

green wave دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:32 ب.ظ

آخه استاد محمدیان در کنار اینکه به اکثر بر و بچ ضعیف کمک نمره ای کرد , نمره ی خیییییلی از بچه ها رو هم کمتر از اونی که میگرفتن داد
و الا ما که پدر کشتگی نداریم با این استاد محترم...

با صفا دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:45 ب.ظ

green wave و همسفر خیلی بعید کسی جرات کنه حق شما رو بخوره با این سر و زبونایی که دارین که خدا بیشترش کنه ایشالا
بهتر به جای فعالیت های سیاسی و توجه بیش از حد به روابط پنهان بچه ها و اردوهای سیاحتی - زیارتی ! و ... یه کم درس بخونید تا پشت سر این و اون اینجوری صفحه نذارید .
اگرم کمتر از اونی که فکر میکردین شدین لااقل دیگه همه نفهمیدن هر چند اگرم هم میفهمیدن فرقی نمی کرد چون اعتماد به نفستون خیلی زیادتر از این حرفاس

همسفر دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:53 ب.ظ

سلام با صفا...واقعا دیگه حوصله کل کل کردن با تو یکی رو ندارم!!
فکر نکنم کارا و تفریحات ما به شما که اینقد با فرهنگین!!!یا بقیه ربطی داشته باشه...خداروشکرکه همه ی کارامون برنامه ریزی شده است!!ما فقط نظرامونو گفتیم و بس!
معلومه استاد محمدیان وقتی حق ماهایی رو که اینقد بارمونه رو نده و به شما نمره هایی بده که اصلا لیاقتشو ندارین!!اینقد واست عزیز میشه!
شما برو گلیم خودتو از اب بکش که معلومه قبلا بدجور از طرف من یا green wave با خاک یکسان شدی!!
تو این شبای عزیز حتما واست دعا میکنم که بهتر از اینا خودتو نشون بدی...
یا حق...

pacifist دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:46 ب.ظ

از همه ممنونم.
حرف هایی که باید می گفتم گفتم ولی بیشتر از این دیگه وارد جزئیات میشم و ناچارم اسم شخص یا اشخاصی رو ببرم یا دور از جون حرفی بزنم که کسی ناراحت بشه.
استاد محمدیان نکات خوبی رو بیان می کردن تلاش می کردن بچه ها در کلاس فعال باشن و... شاید تقصیر منه که زیادی حساسم.



pacifist سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ق.ظ

جهت اطلاع
۱.چند دقیقه پیش با آقای دزیانی صحبت کردم.ایشون فرمودن درسی غیر از چارت ترم ۳ برندارین چون احتمال داره حذف بشه(اولویت با بچه های ورودی قبلی است)اگر هم میخواین بردارین صبر کنید موقع حذف و اضافه انتخاب کنید.
۲.در سایت میتونید ببینین انگل شناسی ۱ و۲ توسط دکتر صفری ارائه میشه و حتی مکان کلاس هم مشخص شده!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام باصفا که برعکس اسمت خییییلی بی صفایی
میشه بگی تعریف شما از دانشجو چیه؟بگو تا من و همسفر و بقیه که دوستان که ترجیحا ازشون اسمی نیاوردی بشیم یکی مثل تو
ببین داش یا آبجیه من که از صفحه گذاشتن ما پشت بچه ها میحرفی اگه تنها یه ذره دقت کنی داری پشت منو دوستم صفحه میذاری هااااا
مگه تو که درس نمیخونی یا گیرمم که میخونی ما بت گفتیم چرا....؟
دانشجو باید در عین حال که درس میخونه سیاسی هم باشه اهل سیاحت و زیارتم باشه و هوای دور و برشم داشته باشه!
اگه شما غیر از اینی به خودت شک کن که بچه دبستانی نیستی

LL سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:40 ب.ظ

خداپدرفرشادنوروزی روبیامرزه که این سایتوراه انداخت که این علافا بیکارنباشنو بنویسن
جالبه کسایی هم اینارومینویسن که درعمل اونجوری نیستن

همسفر سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:45 ب.ظ

من که نشستم فکر کردم دیدم شما راس میگین!!!
نظرم عوض شد...ترمینو رو میخام با محمدیان بردارم.!

همسفر واقعی سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:40 ب.ظ

سلام اقای نوروزی مدیر محترم ایران طب.واقعا دارم شاخ درمیارم.با اسم من اومدن نظر دادن!!درحالی که هنوز هیچ تصمیمی برای برداشتن ترمینولوژی نگرفتم!!!واقعا واسم عجیبه دزدی تو روز روشن!!
این اقا یا خانم که به احتمال خیلی زیادی اقا!!هستند یه سر بیان پیش من تا باهاشون یکم املا!!کار کنم.چون میخوام اینطوری نوشته میشه نه میخام!!!!

راستش ما دیگه مسئول اسم نظر دهنده ها نیستیم به هر حال اسم مستعار یه مزایایی داره یه معایبی دیگه کاری از دست ما ساخته نیست
متاسفانه .

green wave سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:42 ب.ظ

در ضمن بی صفا اون نظر بدون اسم هم مال منه.تو روز روشن خیلی زشته تهمت زدن!!

همسفر واقعی چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:58 ب.ظ

چی بگم دیگه!!!امیدوارم خودش بفهمه که کارش واقعا دور از فرهنگ یه دانشجوی مملکته!!

مهم نیست............... دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:48 ق.ظ

سلام
خمسفر واقعی:شما دورست که زبان انگلیست قوی اما مگه شما معلم املا هم هستی من که به طور کمال از روی لحن نوشته هات فرهنگ دانشجوییی رو اگه برام تعریب ف کنی ممنون میشم

همسفر دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:37 ب.ظ

سلام مهم نیست...
معلم املا نیستم ولی تا اونجایی که بتونم کلمه ها و جمله هامو تو یه سایت پر مخاطب درست مینویسم!!
فرهنگ دانشجویی یعنی اینکه به خودم اجازه ندم از اسم همکلاسیم سوء استفاده کنم.اخه اسمشو میذارن دزدی!!احترام و حرمت دیگران رو نگه دارم.پشت سر کسی بد نگم و...
من همیشه ادب رو رعایت میکنم مگه اینکه کسی بخواد حق کسی رو پایمال کنه و مثل شما باهام رفتار کنه...

. . .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد